Kovesi – Coldea : “Pe cine nu laşi să moară nu te lasă să trăieşti !”
Călin Popescu Tăriceanu faţă cu “Reacţiunea Binomului SRI-DNA”, un fel de Miţa Baston în aşteptarea ciocănelului care o sa-l trimită la Jilava să prezinte Ciorăpeii săi lui Vlădescu si Artopolescu …

multi_corupti

Comentariile Redacţiei Corupţia.ro

Tariceanu vrea – dupa 25 de ani de politica profesionista si de jaf organizat chiar de el, in parteneriat cu Sebastian Vladescu, Ovidiu Artopolescu si multi altii – sa faca “din Romania un stat de drept, asa cum nu este in prezent.”

Bine, cel putin, ca si-a dat si el in sfirsit seama. Bravo bei Prostovane !

Dupa ce a fost “acoperit”, protejat si favorizat de SRI, MAI, DNA si alte institutii si interlopi, Tariceanu (Leader High Tech/Medist/SRI), unul dintre beneficiarii pricipali ai fraudei Microsoft – Siemens – EADS – RSC – Medist – Asesoft – Teamnet si promotorul si protectorul principal al lui Ovidiu Artopolescu – directorul General Microsoft, se plinge de Binomul SRI-DNA.

Tariceanu, asociat cu Sebastian Vladescu (asociat cu Sebastian Ghita) si cu Dan Andronic (asociat cu Niro), era marioneta lui Sorin Ovidiu Vintu (protectorul lui Varujan Vosganian si papusarul lui Alessandro Buttice) si preferatul lui Dinu Patriciu (†), iese la atac impotriva SRI-DNA si a Justitiei in general, dupa ce a aflat si el ca declaratiile lui Claudiu Florica si ale altora au fost verificate cu probe beton, venite in fapt de afara, de la Siemens si de la procurorii germani.

Tariceanu pozeaza in rol de “potentiala” vicitma politica a unui sistem nedemocratic, pentru curajul sau exemplar de a denunta Binomul SRI-DNA, care se pare ca nu il mai protejeaza pina la, si peste limita oricarui ridicol, asa cum a facut timp de peste un deceniu.

In fapt, Tariceanu stie ca nu mai poate scapa de puscarie (probele sunt atit de multe si evidente incit nici SRI, nici DNA, nu le mai pot ascunde, cum au facut pina in prezent), si face tot ce poate ca sa depaseasca orice limita a ridicolului.

Un prieten imi spunea mai devreme “Tariceanu asta e din ce in ce mai prost !?” … si e in “crestere”, pe masura ce disperarea isi spune “inexorabil” cuvintul, prin gura acestui pacatos ordinar.

“Ar mai fi multe de spus privitor la faptul ca Romania este departe de a fi un stat de drept.” – aici subscriem, dar nici o grija, iti promitem sa nu te dezamagim …


O sa detaliez in continuare prima componenta a planului.

In Romania, sub pretextul combaterii coruptiei […] s-a constituit, in afara Constitutiei si in vederea incalcarii independentei Justitiei, un cartel institutional netransparent, cunoscut ca binomul SRI-DNA.

Asa rezulta din declaratiile publice ale domnului Dumbrava, general SRI activ, cu o functie inalta, care a spus ca SRI participa la derularea anchetelor DNA pana la finalizarea actului de Justitie, ea insasi tratata drept ‘camp tactic’ pentru serviciile speciale.

In Romania, contrar legii, serviciile secrete si-au infiltrat ofiteri acoperiti in Justitie si in Ministerul Public, asa cum au reclamat asociatiile profesionale ale magistratilor cu care am avut de curand intalniri directe, in numele Senatului, pentru o informare reciproca si pentru a actiona impreuna pentru a face din Romania un stat de drept, asa cum nu este in prezent.

In Romania, prezumtia de nevinovatie este anulata in fapt de DNA, care, prin scurgerile premeditate de informatii catre presa din dosare selectate cu grija, dar aflate in faza de instrumentare, serveste anumite interese politice de moment si creeaza o presiune publica inacceptabila asupra judecatorilor care urmeaza sa se pronunte.

In Romania, DNA ancheteaza oportunitatea deciziilor politice luate de membri ai Guvernului sau de parlamentari. Colegii parlamentari stiu cat de numeroase sunt cazurile de acest tip.

In Romania, DNA si CSM impreuna cu Inspectia Judiciara s-au transformat in actori care influenteaza scena politica sau ii determina si ii conditioneaza agenda.

In Romania, sub pretextul protejarii independentei Justitiei, Inspectia Judiciara a CSM cenzureaza declaratiile critice si justificate ale unor decidenti politici, dar nu reactioneaza atunci cand procurorul sef al DNA critica in public hotarari definitive ale instantelor judecatoresti.

In Romania, un cetatean obisnuit, asa cum demonstreaza cazul ‘Rarinca’, poate fi incarcerat si abuzat in cele mai teribile moduri, singura sa culpa fiind aceea ca a indraznit sa-si ceara drepturile tocmai de la presedinta Inaltei Curti de Casatie si Justitie.

In Romania, sunt judecatori care sunt anchetati, terorizati si pedepsiti de Inspectia Judiciara a CSM. Asa s-a intamplat in cazul ‘Rarinca’, asa s-a intamplat cu judecatorii care de curand nu au acceptat arestarea preventiva a primarului Sectorului 4 din Bucuresti. Asa cum arata Justitia in acest moment, ea este mai degraba ca un cazan sub presiune.

Ar mai fi multe de spus privitor la faptul ca Romania este departe de a fi un stat de drept.

Discursul lui Calin Popescu Tariceanu sustinut in sedinta comuna a Camerei Deputatilor si Senatului:

Stimati colegi parlamentari,

Domnule prim-ministru si domnilor ministri desemnati,

Onorata asistenta,

Chiar daca vorbesc de la acest microfon, azi ma voi adresa dumneavoastra si opiniei publice mai degraba in calitate de presedinte al Senatului, si mai putin in calitate de copresedinte al ALDE.

Doresc sa subliniez ca un partid poate sa creasca sau sa scada in preferintele electoratului.

Indiferent de aceste fluctuatii si inainte de orice, noi, ca parlamentari, si, in mod deosebit, eu, ca presedinte al Senatului, avem datoria sa aparam Constitutia, democratia parlamentara si statul de drept.

Am fost avertizat in ultima vreme ca ar fi mai bine sa renunt la anumite teme ce par sa deranjeze o serie de oameni si institutii.

Stiu, deci, ca prin acest discurs imi asum o serie de riscuri, dar mai stiu ca votul pe care l-am primit din partea electoratului in 2012 si increderea cu care am fost investit de colegii senatori in functia de presedinte al Senatului imi creeaza obligatii si responsabilitati la care nu am intentia sa renunt.

Domnule prim-ministru desemnat,

Vreau sa stiti ca va bucurati de aprecierea mea si a multor colegi pentru modul in care v-ati indeplinit in trecut obligatiile oficiale in Romania si la Bruxelles.

Vreau sa mai stiti ca nu ma indoiesc de buna dumneavoastra credinta si nici nu va pun la indoiala intentiile.

Dar trebuie sa mai stiti ca persoana dumneavoastra, impreuna cu reputatia si prestigiul pe care le-ati castigat, este – poate fara voia si fara stiinta dumneavoastra – parte a unui plan elaborat in urma cu un an si care si-a propus sa inlature cu orice pret un Guvern ales democratic si investit prin respectarea tuturor procedurilor parlamentare.

Acest plan implica institutii ale statului si urmareste denigrarea Parlamentului si golirea de continut a democratiei reprezentative, acapararea Justitiei si anihilarea statului de drept, atata cat exista in Romania stat de drept.

Scopul final si marturisit este ‘schimbarea de paradigma’, altfel si mai precis spus, schimbarea regimului politic democratic.

Planul acesta, care se executa sub privirea ingaduitoare a Presedintelui Romaniei, are doua componente: pe de o parte, subordonarea Justitiei unei vointe exterioare autoritatii judecatoresti, obiectiv indeplinit aproape in intregime si, pe de alta parte, investirea ‘Guvernului meu’, obiectiv pe cale sa se implineasca.

Daca veti primi votul de investitura, nu peste multa vreme, veti constata ca marja dumneavoastra de manevra ca premier este incorsetata si extrem de ingusta, si nu din cauza Parlamentului, ci a celor care vor pretinde sa va controleze si sa va dirijeze in permanenta.

Oricare ar fi riscul de a rosti public acest adevar, am obligatia in calitate de presedinte al Senatului sa lupt cu toate mijloacele democratice si legale pe care le am la dispozitie impotriva acestui plan.

Cred, stimate domnule prim-ministru desemnat, ca, dupa perioada lunga in care ati lucrat in strainatate, departe de realitatile si mentalitatile romanesti, sunteti pe cale sa intrati intr-un joc ale carui reguli si consecinte nu le cunoasteti inca.

O sa detaliez in continuare prima componenta a planului.

In Romania, sub pretextul combaterii coruptiei – actiune binevenita ce trebuie neaparat continuata in deplinul respect al legii si garantiilor constitutionale – s-a constituit, in afara Constitutiei si in vederea incalcarii independentei Justitiei, un cartel institutional netransparent, cunoscut ca binomul SRI-DNA. Asa rezulta din declaratiile publice ale domnului Dumbrava, general SRI activ, cu o functie inalta, care a spus ca SRI participa la derularea anchetelor DNA pana la finalizarea actului de Justitie, ea insasi tratata drept ‘camp tactic’ pentru serviciile speciale.

In Romania, contrar legii, serviciile secrete si-au infiltrat ofiteri acoperiti in Justitie si in Ministerul Public, asa cum au reclamat asociatiile profesionale ale magistratilor cu care am avut de curand intalniri directe, in numele Senatului, pentru o informare reciproca si pentru a actiona impreuna pentru a face din Romania un stat de drept, asa cum nu este in prezent.

In Romania, prezumtia de nevinovatie este anulata in fapt de DNA, care, prin scurgerile premeditate de
informatii catre presa din dosare selectate cu grija, dar aflate in faza de instrumentare, serveste anumite interese politice de moment si creeaza o presiune publica inacceptabila asupra judecatorilor care urmeaza sa se pronunte.

In Romania, DNA ancheteaza oportunitatea deciziilor politice luate de membri ai Guvernului sau de parlamentari. Colegii parlamentari stiu cat de numeroase sunt cazurile de acest tip.

In Romania, DNA si CSM impreuna cu Inspectia Judiciara s-au transformat in actori care influenteaza scena politica sau ii determina si ii conditioneaza agenda.

In Romania, sub pretextul protejarii independentei Justitiei, Inspectia Judiciara a CSM cenzureaza declaratiile critice si justificate ale unor decidenti politici, dar nu reactioneaza atunci cand procurorul sef al DNA critica in public hotarari definitive ale instantelor judecatoresti.

In Romania, un cetatean obisnuit, asa cum demonstreaza cazul ‘Rarinca’, poate fi incarcerat si abuzat in cele mai teribile moduri, singura sa culpa fiind aceea ca a indraznit sa-si ceara drepturile tocmai de la presedinta Inaltei Curti de Casatie si Justitie.

In Romania, sunt judecatori care sunt anchetati, terorizati si pedepsiti de Inspectia Judiciara a CSM. Asa s-a intamplat in cazul ‘Rarinca’, asa s-a intamplat cu judecatorii care de curand nu au acceptat arestarea preventiva a primarului Sectorului 4 din Bucuresti. Asa cum arata Justitia in acest moment, ea este mai degraba ca un cazan sub presiune.

Ar mai fi multe de spus privitor la faptul ca Romania este departe de a fi un stat de drept.

Iata, acum, si cea de-a doua componenta a planului: instalarea ‘Guvernului meu’.

Pe fondul unor manifestatii de strada potentate de emotia publica a tragediei de la clubul ‘Colectiv’, primul ministru, Victor Ponta, si-a prezentat demisia pe 4 noiembrie, asumandu-si responsabilitatea politica pentru o tragedie provocata de inconstienta criminala a unor particulari, favorizata de neglijenta si eventual, de coruptia unor autoritati locale. Criza politica, a fost generata de refuzul principalelor partide de a-si asuma responsabilitatea constitutionala in vederea formarii unei majoritati parlamentare prin negocieri cu celelalte partide si de a ii prezenta Presedintelui Romaniei un candidat pentru functia de prim-ministru.

Mai mult chiar, liderii PNL au calificat, fara niciun temei, Parlamentul drept ilegitim si au cerut, tot fara vreun temei, dizolvarea acestuia.

Fuga de raspunderea care le revenea i-a permis Presedintelui sa declanseze o criza de regim. O criza artificiala, fara nicio premisa de ordin politic, economic sau social.

Actualul Parlament a fost ales de noua milioane de cetateni pentru un mandat constitutional de patru ani. In Parlament exista grupuri politice coerente, capabile sa negocieze si sa formeze o majoritate guvernamentala. Acest lucru nu s-a intamplat din pacate, in pofida faptului ca Romania inregistreaza de trei ani cea mai constanta si solida crestere economica din Uniunea Europeana. Gradul de satisfactie al unor largi sectiuni ale societatii este justificat de un spor al veniturilor insotit de o scadere a preturilor de consum. Cu toate acestea, Presedintele a ales ca in numele unei minoritati vocale, pe care a numit-o ‘strada’, sa propuna un candidat pentru functia de prim-ministru din afara Parlamentului si a partidelor, candidat ce ar urma sa conduca un guvern de tehnocrati.

Intr-o democratie reprezentativa, majoritatea cetatenilor castiga dreptul de a guverna prin intermediul partidelor ce s-au bucurat la vot de cea mai mare incredere.

Intr-o democratie reprezentativa, minoritatile, de orice natura, sunt respectate si ascultate, dar nu au vocatia de a conduce guvernul si de a-si impune agenda. Demersul Presedintelui Romaniei se arata a fi unul nedemocratic, in afara spiritului Constitutiei si prezinta riscul de a se transforma oricand intr-o formula politica antidemocratica.

Am vazut deja, domnule prim-ministru, in programul de guvernare pe care l-ati prezentat ieri, ca va asumati trei masuri guvernamentale ce exced flagrant cadrul constitutional si care nu pot fi imaginate decat printr-o revizuire a legii fundamentale. Cum veti proceda? Si, mai ales, cum oare v-ati propus sa adoptati asemenea masuri impotriva Constitutiei?

Daca acest guvern de tehnocrati va trece de votul Parlamentului, democratia reprezentativa va fi destituita.

O singura persoana, chiar si aleasa, fie ea si presedintele Romaniei, isi va impune vointa luand drept pretext programul antipolitic, antidemocratic si antiparlamentar al unei minoritati ce pretinde statutul de ‘societate civila’, dar nu poate invoca vreo reprezentativitate civica, politica sau macar statistica. Niciuna dintre lozincile, revendicarile sau scandarile ‘strazii’ nu a inclus in zilele trecute cuvantul democratie.

Sa recunoastem cu luciditate: asa cum se prezinta astazi in fata Parlamentului, tehnocratia ucide democratia.

Instalarea unui guvern prezidential, ‘guvernul meu’, va marca trecerea la un regim politic care goleste de continut democratia reprezentativa, la un regim politic ce va excede principiile constitutionale, care va pune in pericol drepturile si libertatile cetatenesti, valorile democratice si statul de drept, dar care mai presus de toate va transforma Parlamentul intr-o forma fara fond.

Pentru mine, ca presedinte al Senatului, aceasta este o perspectiva inacceptabila si ma voi lupta impotriva ei folosind toate mijloacele legale si regulamentare, asa cum ma voi lupta si pentru instaurarea unui adevarat stat de drept din care abuzurile sa fie eliminate si in care calitatea drepturilor si libertatilor individului sa fie maxima. Dupa ‘Pas cu pas’ si ‘Primul pas’, sper ca discursul meu sa nu conduca la un nou ‘pas’ al presedintelui Iohannis intitulat: ‘Parlamentul meu’.

Avand in vedere argumentele prezentate, grupurile ALDE nu vor vota in favoarea investirii Cabinetului Ciolos.

Luand in considerare declaratiile facute doar de liderii PSD, PNL si UNPR, Cabinetul Ciolos va intruni o majoritate confortabila pentru a fi investit.

Daca aceasta problema pare a fi rezolvata, se naste o alta problema mult mai profunda: acceptam noi de bunavoie, ca Parlament, sa ne autodelegitimam, acceptam noi sa cedam din atributiile noastre, transformand Parlamentul intr-o forma fara fond, acceptam noi sa ne asezam la remorca altor institutii?

Ca presedinte al Senatului, am facut eforturi notabile pentru reechilibrarea puterilor in stat. Imi este greu sa fac un bilant: cat am reusit si cat a fost in zadar. Pot totusi sa va spun: faptul ca nu o majoritate parlamentara a dat premierul desemnat este o infrangere pentru Parlament si pentru democratie. Este un semnal limpede si trist ca echilibrul puterilor in stat este departe de a se fi realizat, fiind net defavorabil Parlamentului. Ne aflam intr-o situatie pe care n-o accept acum si pe care n-o voi accepta nici in viitor.

In incheiere, as vrea sa il felicit totusi pe domnul prim-ministru pentru ca a retras candidatul de la ministerul Justitiei. Cand am vazut acest lucru, dar si celelalte audieri, mi-am dat seama ca Romania nu a progresat aproape deloc de 115 ani. In anul 1900, Raymond Poincare, fost prim-ministru si presedinte al Frantei, in vizita la Bucuresti, in calitate de avocat insa, a spus in franceza ‘Que voulez-vous? Nous sommes ici aux portes de l’Orient, ou tout est pris a la legere’. ‘Ce vreti?’, zice, ‘Aici suntem la Portile Orientului, unde totul este luat cu usurinta’. ‘Easy going’, cum zic englezii. Pai, audierile de ieri, lista ministrilor, programul care ne-a fost prezentat, sunt demonstratia elocventa ca nu ne-am schimbat de 115 ani. Va rog sa trageti dumneavoastra concluziile.

Va multumesc!